Informacje dla kandydatów z niepełnosprawnościami
Informacja o możliwych wyzwaniach dla studentów z niepełnosprawnościami na poszczególnych kierunkach studiów.
- ARCHITEKTURA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ARCHITEKTURA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Inne rodzaje niepełnosprawności - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ARCHITEKTURA KRAJOBRAZU na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Inne rodzaje niepełnosprawności - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także rysunek odręczny i prace projektowe - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i rysunkowej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi) - Zajęcia terenowe 
 w wymiarze 16 h.- – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne) - – możliwe bariery architektoniczne - Praktyki zawodowe 
 w wymiarze 160 h.- – miejsce organizacji (najczęściej zakład - przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze); - – możliwe bariery architektoniczne; - – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki - Niepełnosprawność narządu mowy - – indywidualne, ustne prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach - Niepełnosprawność narządu wzroku - – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury); 
 – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
 – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
 – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);- Inne rodzaje niepełnosprawności - – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych; - – praca z odczynnikami niebezpiecznymi; - – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu; 
 – zabudowane dygestoria;- – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności; nr tel.: (48-22) 593-76-29; adres mai:l manko_jurkowska_diana@sggw.sylosoftware.pl 
- BIOINŻYNIERIA ZWIERZĄT- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BIOINŻYNIERIA ZWIERZĄT na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby; - Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy - Niepełnosprawność narządu mowy - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy - Niepełnosprawność narządu wzroku - Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych - Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów, preparatów - – - Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt - Problem z wychwyceniem sygnałów niewerbalnych wydawanych przez zwierzę - Trudność w zakresie precyzyjnej pracy laboratoryjnej - Inne rodzaje niepełnosprawności - – - Trudność z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - – - – - Trudność z wykonywaniem czynności laboratoryjnych przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06; adres mail: justyna_wiecek@sggw.sylosoftware.pl 
- BIOLOGIA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BIOLOGIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności - (np. narządu ruchu) - – - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Emilia Wrońska; nr tel.: 22 593 25 15; adres mail: emilia_wronska@sggw.sylosoftware.pl 
- BIOTECHNOLOGIA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku Biotechnologia - na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. narządu ruchu) - – - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - samodzielne wykonywanie doświadczeń - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Emilia Wrońska - nr tel.: 22 593 25 15 adres mail emilia_wronska@sggw.sylosoftware.pl 
- BUDOWNICTWO- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku BUDOWNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy, a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340 ; adres mail : ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- DIETETYKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku DIETETYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.- – - Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu mowy - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- – - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu wzroku - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3.- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
 na opakowaniach
 z odczynnikami, podziałki
 na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4.- – - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Inne rodzaje niepełnosprawności - – - – - Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Uwagi: - 1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału). - 2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM. - 3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem. - 4Ze względu na charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych. - 5Praktyki zawodowe są obowiązkowym elementem, niezbędnym do zaliczenia studiów. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek; - nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.sylosoftware.pl 
- EKOLOGICZNE ROLNICTWO I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku EKOLOGICZNE ROLNICTWO I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia terenowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności - (np. narządu ruchu) - – - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek - nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.sylosoftware.pl 
- EKONOMIA- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: EKONOMIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Trudności związane z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych. - Trudności związane z akustyką sal laboratoryjnych - – - – - Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne. - Niepełnosprawność narządu mowy - Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych. - – - – - – - Niepełnosprawność narządu wzroku - Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków. - – - – - – - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu ruchu) - Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale. - – - – - – - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032; adres mail: kinga_gruziel@sggw.sylosoftware.pl 
- FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Trudności związane z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych. - Trudności związane z akustyką sal laboratoryjnych - – - – - Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne. - Niepełnosprawność narządu mowy - Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych. - – - – - – - Niepełnosprawność narządu wzroku - Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków. - – - – - – - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu ruchu) - Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale. - – - – - – - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032; adres mail: kinga_gruziel@sggw.sylosoftware.pl 
- GASTRONOMIA I HOTELARSTWO- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku GASTRONOMIA I HOTELARSTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.- – - Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach gastronomicznych i przetwórczych (niebezpieczeństwo wypadku)1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach gastronomicznych
 i przetwórczych (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu mowy - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- – - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu wzroku - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3.- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
 na opakowaniach
 z odczynnikami, podziałki
 na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4.- – - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Inne rodzaje niepełnosprawności - – - – - Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Uwagi: - 1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału). - 2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM. - 3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem. - 4Ze względu na praktyczny charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych. - 5Kierunek Gastronomia i Hotelarstwo jest kierunkiem, gdzie 600 h stanowią praktyki zawodowe (obowiązkowy element niezbędny do zaliczenia studiów). - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek; - nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.sylosoftware.pl 
- GOSPODARKA PRZESTRZENNA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku GOSPODARKA PRZESTRZENNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - brak pętli indukcyjnych w salach i aulach, brak tłumaczy języka migowego - brak pętli indukcyjnych w laboratoriach, brak tłumaczy języka migowego - nie dotyczy - brak tłumaczy języka migowego - brak tłumaczy języka migowego, - Niepełnosprawność narządu mowy - brak tłumacza języka migowego - brak tłumacza języka migowego - nie dotyczy - brak tłumacza języka migowego - brak tłumaczy języka migowego, - Niepełnosprawność narządu wzroku - brak - opracowywanie i przygotowywanie map, praca na podkładach map, w tym w wersji papierowej - nie dotyczy - przemieszczanie się po terenie leśnym często są to tereny silnie zarośnięte oraz terenie zurbanizowanych; konieczność korzystania z map danego terenu; - konieczność pracy z mapami danego terenu w wersji papierowej, brak tyflomap, brak dokumentacji w języku Braila - Inne rodzaje niepełnosprawności - aule wykładowe bez okien - brak - nie dotyczy - przemieszczanie się po terenie leśnym/ naturalnym często silnie zarośniętym, piaszczystym; - brak - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Małgorzata Woźnicka; nr tel.: 22 5938133; adres mail: malgorzata_woznicka@sggw.sylosoftware.pl 
- HODOWLA I OCHRONA ZWIERZĄT TOWARZYSZĄCYCH I DZIKICH- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku HODOWLA I OCHRONA ZWIERZĄT TOWARZYSZĄCYCH I DZIKICH na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby; - Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy; - Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę - Niepełnosprawność narządu mowy - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy - Niepełnosprawność narządu wzroku - Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych - Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów - – - Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt - Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt i ich codziennej obsługi - Inne rodzaje niepełnosprawności - – - Trudność z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - – - Trudność z wykonywaniem zadań w terenie przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - Trudność z wykonywaniem czynności codziennych przy zwierzętach przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06; adres mail: justyna_wiecek@sggw.sylosoftware.pl 
- INFORMATYKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INFORMATYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi, - – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi, - – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Niepełnosprawność narządu mowy - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – komunikacja pisemna, - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – pisemne sprawdziany, - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Niepełnosprawność narządu wzroku - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie. - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie. - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Inne rodzaje niepełnosprawności - Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych. - Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne starają się (w miarę możliwości) dostosowywać wymagania do zaleceń zawartych w opiniach lekarskich i psychologiczno-pedagogicznych. - Budynek 34, w którym WZIM ma większość sal dydaktycznych, zapewnia: - 1) poszerzone wejścia do sal, - 2) szeroką windę (towarową) osiągalną z poziomu 0, - 3) toalety dla osób niepełnosprawnych (w każdym WC, jest jedna przystosowana), - 4) automatycznie otwierane drzwi wejściowe. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do: dra hab. Bartosza Świderskiego, prof. SGGW lub do prodziekan dr inż. Diany Dziewy-Dawidczyk - nr tel.: 22 59 37202 adres mail: bartosz_swiderski@sggw.sylosoftware.pl lub diana_dziewa_dawidczyk@sggw.sylosoftware.pl 
- INFORMATYKA I EKONOMETRIA- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INFORMATYKA I EKONOMETRIA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi, - – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi, - – możliwość zwrócenia się do prowadzących zajęcia o przesłanie materiałów z zajęć. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Niepełnosprawność narządu mowy - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – komunikacja pisemna, - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – pisemne sprawdziany, - – rezygnacja z wymagania ustnych wypowiedzi. - Wyzwanie: komunikacja ustna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Niepełnosprawność narządu wzroku - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie. - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - Przykładowe proponowane ułatwienia: - – sprzęt specjalistyczny typu klawiatury, myszy, lupy etc., specjalistyczne oprogramowanie. - Wyzwanie: komunikacja pisemna. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Inne rodzaje niepełnosprawności - Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych. - Niepełnosprawność ruchowa: w razie takiej potrzeby Wydział pomaga organizować pomoc w transporcie dla Studentów niepełnosprawnych. - W razie potrzeby Wydział pomaga zorganizować odpowiednie praktyki zawodowe dostosowane do możliwości Studenta. - Uwagi: - Osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne starają się (w miarę możliwości) dostosowywać wymagania do zaleceń zawartych w opiniach lekarskich i psychologiczno-pedagogicznych. - Budynek 34, w którym WZIM ma większość sal dydaktycznych, zapewnia: - 1) poszerzone wejścia do sal, - 2) szeroką windę (towarową) osiągalną z poziomu 0, - 3) toalety dla osób niepełnosprawnych (w każdym WC, jest jedna przystosowana), - 4) automatycznie otwierane drzwi wejściowe. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do: dra hab. Bartosza Świderskiego, prof. SGGW lub do prodziekan dr inż. Diany Dziewy-Dawidczyk - nr tel.: 22 59 37202 adres mail: bartosz_swiderski@sggw.sylosoftware.pl lub diana_dziewa_dawidczyk@sggw.sylosoftware.pl 
- INŻYNIERIA EKOLOGICZNA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA EKOLOGICZNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia terenowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności - (np. narządu ruchu) - nie dotyczy - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek - nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.sylosoftware.pl 
- INŻYNIERIA I GOSPODARKA WODNA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA I GOSPODARKA WODNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- INŻYNIERIA ŚRODOWISKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku INŻYNIERIA ŚRODOWISKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy a także prace projektowe realizowane indywidualnie lub w zespołach - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340 ; adres mail: ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- LEŚNICTWO- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku LEŚNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - brak pętli indukcyjnych w salach i aulach, brak tłumaczy języka migowego - brak pętli indukcyjnych w laboratoriach, brak tłumaczy języka migowego - nie dotyczy - brak tłumaczy języka migowego - brak tłumaczy języka migowego, samodzielne przemieszczanie się po lesie; obecność przy niebezpiecznych pracach leśnych z wykorzystaniem pilarki czy harwesterów - Niepełnosprawność narządu mowy - brak tłumacza języka migowego - brak tłumacza języka migowego - nie dotyczy - brak tłumacza języka migowego - brak tłumaczy języka migowego, samodzielne przemieszczanie się po lesie - Niepełnosprawność narządu wzroku - brak - samodzielna praca w laboratorium chemicznym; zajęcia z wykorzystaniem mikroskopów, rozpoznawanie małych organizmów (owadów, grzybów, roślin, zwierząt); rozpoznawanie typów gleby i profili glebowych; - samodzielne opracowywanie i przygotowywanie map leśnych, w tym w wersji papierowej - nie dotyczy - rozpoznawanie w terenie organizmów roślinnych, w tym roślinności runa leśnego, rozpoznawanie patogenów roślinnych, miejsc żerowania owadów; przemieszczanie się po terenie leśnym często są to tereny silnie zarośnięte; konieczność korzystania z map leśnych; samodzielnie przeprowadzenie ścinki drzewa - samodzielne przemieszczanie się po lesie; obecność przy niebezpiecznych pracach leśnych z wykorzystaniem pilarek czy harwesterów; konieczność pracy z mapami leśnymi w wersji papierowej; brak tyflomap, brak analizowanej dokumentacji w alfabecie Braila - Inne rodzaje niepełnosprawności - aule wykładowe bez okien - brak - nie dotyczy - przemieszczanie się po terenie leśnym/ naturalnym często silnie zarośniętym, piaszczystym; samodzielnie przeprowadzenie ścinki drzewa - samodzielne przemieszczanie się po lesie - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do: Małgorzata Woźnicka; nr tel.: 22 5938133 adres mail: malgorzata_woznicka@sggw.sylosoftware.pl 
- LOGISTYKA- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: LOGISTYKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Trudności związane z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych. - Trudności związane z akustyką sal laboratoryjnych - – - – - Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne. - Niepełnosprawność narządu mowy - Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych. - – - – - – - Niepełnosprawność narządu wzroku - Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków. - – - – - – - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu ruchu) - Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale. - – - – - – - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032; adres mail: kinga_gruziel@sggw.sylosoftware.pl 
- MEBLARSTWO- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku MEBLARSTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Niezrozumienie przekazywanych treści. Brak w pomieszczeniach wykładowych pętli indukcyjnych. - Niezrozumienie poleceń do wykonywanych zadań, doświadczeń. - Brak - Brak - Niezrozumienie poleceń podczas praktyk zawodowych w zakładach przemysłowych ze względu na wysoki poziom hałasu. Ograniczona słyszalność sygnałów ostrzegawczych stosowanych w zakładach. Używanie słuchawek zabezpieczających przed hałasem. - Niepełnosprawność narządu mowy - brak - Brak możliwości szybkiego porozumienia się z zespołem podczas zajęć doświadczalnych, z osobą prowadzącą zajęcia np.: - – podczas pracy w laboratoriach z odczynnikami chemicznymi; - – podczas ćwiczeń w hali technologicznej przy obrabiarkach; - – brak komunikacji w przypadku wypadku podczas pracy w laboratoriach. - brak - brak - Brak możliwości porozumienia się z kierownikiem praktyk w przypadku wypadku, podwyższonego hałasu w salach produkcyjnych. - Niepełnosprawność narządu wzroku - Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na słabą jakość, niską rozdzielczość rzutników, ekranów komputerów. - Ryzyko niedostatecznej dokładności pomiarów, precyzji podczas odmierzania odczynników chemicznych i przygotowywania mieszanin, opracowywania dokumentacji technicznej (rysunek techniczny), opracowywania rysunków przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego (CAD, CAM, CAE) (rysunek techniczny). Problem z odczytem danych z przyrządów pomiarowych. - brak - brak - W przypadku dużego stopnia niepełnosprawności wzroku brak możliwości obserwacji procesów technologicznych i oceny jakości produkcji. - Inne rodzaje niepełnosprawności - Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na problemy związane ze skupieniem się. - Pewne ograniczenia w dostępie do laboratoriów oraz hali technologicznej i pracy osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Niebezpieczna praca z narzędziami skrawającymi w przypadku osób z niepełnosprawnościami psychicznymi. - brak - brak - Brak przystosowania większości zakładów produkcyjnych do potrzeb osób o zaawansowanym stopniu niepełnosprawności, w tym w szczególności osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Ograniczenie komunikacji w przypadku problemów z długotrwałym utrzymaniem uwagi, utrudnienie zrozumienia przekazu nadawcy, w tym zrozumienia wydawanych poleceń. - Uwagi: Wyzwania w dużej mierze zależą od rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Odpowiednie przystosowanie pomieszczeń uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami będzie zmniejszało stopień wyzwań. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Albiny Jegorowej – Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnościami; nr tel.: 22 59 38 577; adres mail: albina_jegorowa@sggw.sylosoftware.pl 
- OCHRONA ŚRODOWISKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę, - Niepełnosprawność narządu mowy - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - Niepełnosprawność narządu wzroku - udział, dyskusja, prezentacja materiałów i badań wykonanych samodzielnie oraz ich interpretacja z obowiązującymi aktami prawnymi i literaturą - samodzielnie lub w zespole realizowane badania, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej i przedstawionej na forum grupy - nie przewidziane w programie studiów dla tego kierunku - samodzielnie lub w zespole realizowane zajęcia terenowe na różnych obiektach ujętych w programie studiów, opracowywanie wyników i ich interpretacja w formie pisemnej oraz obrona złożonej pracy - realizowane w firmach, zakładach pracy, instytucjach, biurach projektowych pod opieką opiekuna praktyk instytucji przyjmującej na praktykę - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Ilony Małuszyńskiej; nr tel.: 22 59-35340; adres mail : ilona_maluszynska@sggw.sylosoftware.pl 
- OGRODNICTWO MIEJSKIE I ARBORYSTYKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku OGRODNICTWO MIEJSKIE I ARBORYSTYKA, Wydział Ogrodnictwa na zajęciach prowadzonych 
 w następujących formach:- wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Wysłuchiwanie zajęć na aulach – ułatwienie pętle indukcyjne dostępne na Wydziale Ogrodnictwa – dostępne na Wydziale Ogrodnictwa - Niepełnosprawność narządu mowy - Wypowiedzi ustne, prezentacje prac - Wypowiedzi ustne, prezentacje prac - Niepełnosprawność narządu wzroku - Wykłady w formie prezentacji - Praca z binokularem, mikroskopem. - Praca z materiałem źródłowym (artykuły, publikacje) – Ułatwienie stanowi powiększalnik do bliży i dali dostępny na Wydziale Ogrodnictwa - Praca z dokumentami, - Praca z materiałem źródłowym - Praca z materiałem roślinnym - Inne rodzaje niepełnosprawności - Zajęcia z odczynnikami chemicznymi, z ostrymi narzędziami wymagające precyzji – dla studentów z niepełnosprawnością ruchową - Zajęcia w terenie miejskim ograniczenia dla studentów z niepełnosprawnością ruchową - Praktyki w terenie miejskim – ograniczenia dla studentów z niepełnosprawnością ruchową - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do: Dr inż. Robert Popek - nr tel.: tel. +48 22 593 20 85 adres mail: robert_popek@sggw.sylosoftware.pl 
- PEDAGOGIKA- Wyzwania*, jakie może napotkać student kierunku pedagogika na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - ćwiczenia - *zajęcia - terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - – - brak nagłośnienia sali - kontakt z nowymi sytuacjami i osobami, w tym dziećmi - Niepełnosprawność narządu mowy - duża odległość od wykładowcy - – - praca z małymi dziećmi - Niepełnosprawność narządu wzroku - duża odległość od wykładowcy i ekranu - praca z komputerem - zależnie od miejsca praktyk - Inne rodzaje niepełnosprawności - bariery architektoniczne (np. ciasne ustawienie ławek), duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację) - bariery architektoniczne (np. ciasne ustawienie ławek), duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację) - kontakt z nieznanymi sytuacjami i osobami, - kontakt z małymi dziećmi, potencjalne sytuacje stresowe - Uwagi: — - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - * zajęcia terenowe, o ile są prowadzone, niosą takie wyzwania, jak praktyki zawodowe - Ewentualne pytania należy kierować do prodziekan WSiP dr Agnieszka Pawluk-Skrzypek; nr tel.: 225934703, 225934712; adres mail: Agnieszka_Pawluk_Skrzypek@sggw.sylosoftware.pl 
- ROLNICTWO- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ROLNICTWO na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia terenowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności - (np. narządu ruchu) - nie dotyczy - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Beata Borek - nr tel.: 22 593 25 01 adres mail beata_borek@sggw.sylosoftware.pl 
- SOCJOLOGIA- Wyzwania*, jakie może napotkać student kierunku socjologia na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - ćwiczenia - *zajęcia - terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - – - brak nagłośnienia sali - kontakt z nowymi sytuacjami i osobami - Niepełnosprawność narządu mowy - duża odległość od wykładowcy - – - zależnie od miejsca praktyk - Niepełnosprawność narządu wzroku - duża odległość od wykładowcy i ekranu - praca z komputerem - zależnie od miejsca praktyk np. praca z komputerem - Inne rodzaje niepełnosprawności - bariery architektoniczne np. schody w auli, duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację) - bariery architektoniczne np. ciasne ustawienie ławek) duże odległości między budynkami (ograniczony czas przeznaczony na komunikację - zależnie od miejsca praktyk , np. bariery architektoniczne, kontakt z nieznanymi sytuacjami i osobami, potencjalne sytuacje stresowe - Uwagi: — - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - * zajęcia terenowe, o ile są prowadzone, niosą takie wyzwania, jak praktyki zawodowe - Ewentualne pytania należy kierować do prodziekan WSiP dr Agnieszka Pawluk-Skrzypek; nr tel.: 225934703, 225934712; adres mail: Agnieszka_Pawluk_Skrzypek@sggw.sylosoftware.pl 
- TECHNOLOGIA BIOMEDYCZNA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA BIOMEDYCZNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu mowy - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - utrudniona komunikacja - Niepełnosprawność narządu wzroku - odczytywanie prezentacji - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Inne rodzaje niepełnosprawności - (np. narządu ruchu) - – - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - samodzielne wykonywaniem doświadczeń - Uwagi: Część zajęć będzie realizowana w obiektach Uniwersytetu Warszawskiego - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do: Emilia Wrońska; nr tel.: 22 593 25 15; adres mail: emilia_wronska@sggw.sylosoftware.pl 
- TECHNOLOGIA DREWNA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA DREWNA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Niezrozumienie przekazywanych treści. Brak w pomieszczeniach wykładowych pętli indukcyjnych. - Niezrozumienie poleceń do wykonywanych zadań, doświadczeń. - brak - brak - Niezrozumienie poleceń podczas praktyk zawodowych w zakładach przemysłowych ze względu na wysoki poziom hałasu. Ograniczona słyszalność sygnałów ostrzegawczych stosowanych w zakładach. Używanie słuchawek zabezpieczających przed hałasem. - Niepełnosprawność narządu mowy - brak - Brak możliwości szybkiego porozumienia się z zespołem podczas zajęć doświadczalnych, z osobą prowadzącą zajęcia np.: - – podczas pracy w laboratoriach z odczynnikami chemicznymi; - – podczas ćwiczeń w hali technologicznej przy obrabiarkach; - – brak komunikacji w przypadku wypadku podczas pracy w laboratoriach. - brak - brak - Brak możliwości porozumienia się z kierownikiem praktyk w przypadku wypadku, podwyższonego hałasu w salach produkcyjnych. - Niepełnosprawność narządu wzroku - Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na słabą jakość, niską rozdzielczość rzutników, ekranów komputerów. - Ryzyko niedostatecznej dokładności pomiarów, precyzji podczas odmierzania odczynników chemicznych i przygotowywania mieszanin, opracowywania dokumentacji technicznej (rysunek techniczny), opracowywania rysunków przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego (CAD, CAM, CAE) (rysunek techniczny). Problem z odczytem danych z przyrządów pomiarowych. - brak - brak - W przypadku dużego stopnia niepełnosprawności wzroku brak możliwości obserwacji procesów technologicznych i oceny jakości produkcji. - Inne rodzaje niepełnosprawności - Niezrozumienie przekazywanych treści ze względu na problemy związane ze skupieniem się. - Pewne ograniczenia w dostępie do laboratoriów oraz hali technologicznej i pracy osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Niebezpieczna praca z narzędziami skrawającymi w przypadku osób z niepełnosprawnościami psychicznymi. - brak - brak - Brak przystosowania większości zakładów produkcyjnych do potrzeb osób o zaawansowanym stopniu niepełnosprawności, w tym w szczególności osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Ograniczenie komunikacji w przypadku problemów z długotrwałym utrzymaniem uwagi, utrudnienie zrozumienia przekazu nadawcy, w tym zrozumienia wydawanych poleceń. - Uwagi: Wyzwania w dużej mierze zależą od rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Odpowiednie przystosowanie pomieszczeń uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami będzie zmniejszało stopień wyzwań. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Albiny Jegorowej – Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnościami; nr tel.: 22 59 38 577; adres mail: albina_jegorowa@sggw.sylosoftware.pl 
- TOWAROZNAWSTWO I MARKETING ŻYWNOŚCI- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TOWAROZNAWSTWO I MARKETING ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi); - Zajęcia terenowe w wymiarze 6 h. - – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne) - – możliwe bariery architektoniczne - Praktyki zawodowe w - wymiarze 160 h. - – miejsce organizacji (najczęściej zakład - przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze); - – możliwe bariery architektoniczne; - – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki - Niepełnosprawność narządu mowy - – indywidualne, ustne prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach - Niepełnosprawność narządu wzroku - – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury); 
 – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
 – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
 – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);- Inne rodzaje niepełnosprawności - – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych; - – praca z odczynnikami niebezpiecznymi; - – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu; 
 – zabudowane dygestoria;- – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej - Uwagi: studia o profilu ogólnoakademickim - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności - nr tel.: (48-22) 593-76-29 adres mail: manko_jurkowska_diana@sggw.sylosoftware.pl 
- TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIE CZŁOWIEKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIE CZŁOWIEKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - – możliwe problemy z odsłuchem na aulach wykładowych; bariery związane z odbiorem wykładanych treści dydaktycznych częściowo zredukowane (Wydział dysponuje zestawami wspomagającymi słyszenie w skład których wchodzą pętle indukcyjne, odbiorniki dla studenta i nadajniki dla prowadzącego, zestawami komputerowymi wraz z programami udźwiękawiającymi); - Ćwiczenia realizowane na II stopniu studiów w wymiarze 30 h na specjalizacji Inżynieria Żywności. - – miejsce organizacji ćwiczeń terenowych (zakłady produkcyjne) - – możliwe bariery architektoniczne w takcie zajęć terenowych - Praktyki zawodowe 
 w wymiarze 160 h.- – miejsce organizacji (najczęściej zakład - przemysłowy lub laboratorium naukowo-badawcze) - – możliwe bariery architektoniczne; - – możliwe bariery związane z nadmiernym hałasem w zakładzie produkcyjnym; - – możliwe bariery odbywania praktyki w warunkach chłodniczych (linia produkcyjna) i zastosowaniem specjalistycznej odzieży ochronnej; - – możliwe bariery związane z dostosowaniem się do wymagań stawianych w miejscu praktyki - Niepełnosprawność narządu mowy - – indywidualne, ustne prezentacje przez studentów efektów badań na seminariach - Niepełnosprawność narządu wzroku - – wykłady prowadzone najczęściej w formie prezentacji Power Point bądź rzutowanych na tablicy notatek – bariery obecnie zredukowane (Wydział dysponuje cyfrowymi dyktafonami, które mogą zostać użyczone studentowi na czas zajęć jeśli prowadzący wyrazi zgodę na ich nagrywanie, lupą elektroniczną Snow 10 PRO, komputerami z zainstalowanym oprogramowaniem powiększającym, zestawem komputerowym złożonym z monitora Optelec TwinView i powiększonej klawiatury); 
 – na zajęciach wykorzystywane tablice magnetyczne, a nie elektroniczne;
 – skrypty ćwiczeniowe i instrukcje obsługi sprzętów w wersjach papierowych;
 – na zajęciach laboratoryjnych: obsługa sprzętu wymagająca precyzyjnych odczytów; praca z mikroskopami; praca z palnikami (ryzyko poparzenia);- Inne rodzaje niepełnosprawności - – duża liczba godzin zajęć laboratoryjnych; - – praca z odczynnikami niebezpiecznymi; 
 – zabudowane dygestoria;- – indywidualne wykonywanie zadań w laboratorium lub halach technologicznych i samodzielna obsługa sprzętu; - – obsługa urządzeń/aparatury o utrudnionej dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej; - Uwagi: studia o profilu techniczno-przyrodniczym - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr Diany Mańko-Jurkowskiej, Koordynatora ds. Studentów Niepełnosprawnych Wydziału Technologii Żywności; - nr tel.: (48-22) 593-76-29; adres mail: manko_jurkowska_diana@sggw.sylosoftware.pl 
- TURYSTYKA I REKREACJA- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: TURYSTYKA I REKREACJA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Trudności związane z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych. - Trudności związane z akustyką sal laboratoryjnych - – - – - Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne. - Niepełnosprawność narządu mowy - Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych. - – - – - – - Niepełnosprawność narządu wzroku - Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków. - – - – - – - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu ruchu) - Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale. - – - – - – - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032; adres mail: kinga_gruziel@sggw.sylosoftware.pl 
- WETERYNARIA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku Weterynaria na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; - × odczytywanie oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt; - × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta); - × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt); - × odczytywanie oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt; - × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta); - × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt); - × odczytywanie oraz interpretacja sygnałów werbalnych zwierząt; - × prowadzenie komunikacji werbalnej, (np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta); - × uniemożliwia lub w znacznym stopniu utrudnia przeprowadzanie badań lekarskich (np. osłuchiwanie zwierząt); - Niepełnosprawność narządu mowy - × może prowadzić do problemów z wygłoszeniem prezentacji na seminariach; - × może uniemożliwić odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzącego zajęcia lub współsłuchaczy; - × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; - × może uniemożliwić odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzącego zajęcia lub współsłuchaczy; - × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; - × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach; - × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; - × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach; - × utrudnienie kontaktu bezpośredniego z nauczycielem uniemożliwiające realizację efektów kształcenia; - × utrudnienia w prowadzeniu komunikacji werbalnej z prowadzącym zajęcia lub właścicielem pacjenta (w tym np. przeprowadzenie wywiadu z właścicielem pacjenta, informowanie o wynikach badań, diagnozie, leczeniu, zaleceniach; - ; - Niepełnosprawność narządu wzroku - × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej, interpretacji kształtów; - × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, pracy laboratoryjnej; - × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej, interpretacji kształtów; - × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała); - × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej; - × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała); - × zaburzenia w zakresie rozróżniania barw, koordynacji wzrokowo-ruchowej; - × trudności w odczytaniu wyników pomiarów, interpretacji obrazu mikroskopowego i makroskopowego, pracy laboratoryjnej, utrudnienie rozpoznania, problem z odczytaniem sygnałów niewerbalnych zwierząt, utrudniona lub opóźniona reakcja na zachowania zwierząt, problem z przeprowadzeniem badania klinicznego i identyfikacją zmian patologicznych (np. na powłokach ciała); - Inne rodzaje niepełnosprawności - × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi; - × niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców; - × możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia; - × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi; - × poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami; - × niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców; - × możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia; - × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi; - × poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami; - × niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców; - × możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia; - × poważnym ograniczeniem są zaburzenia zmysłu węchu, dotyku oraz równowagi; - × poważnym ograniczeniem może być nadwrażliwość na światło oraz dźwięki przy pracy ze zwierzętami; - × niezbędna jest właściwa sprawność kończyn górnych, zręczność dłoni i palców; - × możliwe jest studiowanie osób z niewielką dysfunkcją kończyn dolnych, która nie wyklucza stania i chodzenia; - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Uwagi: Lekarz weterynarii powinien być miłośnikiem zwierząt i posiadać właściwe podejście do właściciela zwierzęcia oraz pacjenta weterynaryjnego. Zawód lekarza weterynarii wymaga zdolności szybkiego, logicznego myślenia, precyzji ruchowej, spostrzegawczości, umiejętności szybkiego reagowania i podejmowania decyzji, opanowania, umiejętności pracy pod presją czasu i krytyki (często niemerytorycznej), odporności psychicznej i równowagi emocjonalnej oraz wytrzymałości fizycznej. Lekarz weterynarii powinien mieć wyobraźnię i podzielność uwagi, a także być odważny, odpowiedzialny i rozważny. Lekarz weterynarii powinien mieć wysoko rozwinięte kompetencje społeczne, gdyż jego praca opiera się głównie na kontakcie i współpracy z właścicielami pacjentów, w każdych warunkach. Poważnym ograniczeniem mogą być trudności związane z komunikacją społeczną oraz rozchwianie/brak stabilności emocjonalnej. W laboratoriach i na zajęciach klinicznych obligatoryjna jest praca w grupach, a także współpraca z właścicielami zwierząt. - W czasie studiów na kierunku Medycyna Weterynaryjna możliwe jest narażenie na ostre i nieprzyjemne zapachy, mocne światło, hałas, pracę w trudnych warunkach atmosferycznych. W laboratoriach, gabinetach, na seminariach mogą być obecne urządzenia, które generują różne dźwięki informacyjne oraz tła. Studiowaniu towarzyszy często stres „nauki pod presją czasu” związany z dużą liczbą zaliczeń w krótkim czasie oraz z surowymi ocenami. - Ewentualne pytania należy kierować do: - dr Kai Urbańskiej, Koordynator ds. Studentów z niepełnosprawnościami, nr tel.: 22 59 36 219; adres e-mail: kaja_urbanska@sggw.sylosoftware.pl - dr hab. Joanny Pławińskiej-Czarnak, Koordynator ds. Studentów z ASD, nr tel.: 22 59 36 076; adres e-mail: koordynator_asd@sggw.sylosoftware.pl 
- ZARZĄDZANIE- Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunków: ZARZĄDZANIE na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Trudności związane z akustyką sal wykładowych i dydaktycznych. - Trudności związane z akustyką sal laboratoryjnych - – - – - Miejsce odbywania praktyk zawodowych studenci wybierają samodzielnie. Dokonując wyboru miejsca student bierze pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne. - Niepełnosprawność narządu mowy - Trudności z prezentowaniem wyników prac własnych w postaci referatów i doniesień z zakresu analizy zjawisk i zdarzeń gospodarczych. - – - – - – - Niepełnosprawność narządu wzroku - Ograniczony dostęp do literatury przedmiotu w języku Braille’a lub audiobooków. - – - – - – - Inne rodzaje niepełnosprawności (np. niepełnosprawność narządu ruchu) - Bariery architektoniczne na uczelni oraz Wydziale. - – - – - – - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do dr inż. Kingi Gruziel; nr tel.: 22-5934032; adres mail: kinga_gruziel@sggw.sylosoftware.pl 
- ZOOTECHNIKA- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ZOOTECHNIKA na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby; - Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy; - Problem z wychwyceniem sygnałów werbalnych wydawanych przez zwierzę - Niepełnosprawność narządu mowy - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - Utrudniona komunikacja student-nauczyciel/student - – - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inne osoby - Utrudniona komunikacja student-opiekun/inni pracownicy - Niepełnosprawność narządu wzroku - Utrudniony odbiór informacji zawartych w materiałach dydaktycznych - Trudność z zakresie odróżniania barw, odczytu wyników pomiarów - – - Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt - Trudność w zakresie szybkiej reakcji na zachowania zwierząt i ich codziennej obsługi - Inne rodzaje niepełnosprawności - – - Trudność z wykonywaniem ćwiczeń przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - – - Trudność z wykonywaniem zadań w terenie przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - Trudność z wykonywaniem czynności codziennych przy zwierzętach przy zaburzeniach zmysłu równowagi i dotyku oraz sprawności kończyn - Uwagi: Kandydat na studia powinien: cechować się empatią w stosunku do zwierząt, być osobą spostrzegawczą, opanowaną i zdolną do logicznego myślenia, odporną na trudne warunki pracy w terenie i zdolną do wysiłku fizycznego. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania należy kierować do Dziekana Wydziału Hodowli, Bioinżynierii i Ochrony Zwierząt – prof. dr hab. Justyna Więcek; nr tel.: 22 59 365 60/06; adres mail: justyna_wiecek@sggw.sylosoftware.pl 
- ŻYWIENIE CZŁOWIEKA I OCENA ŻYWNOŚCI- Informacja dla kandydatów z niepełnosprawnościami - Wyzwania*/ jakie może napotkać student kierunku ŻYWIENIE CZŁOWIEKA I OCENA ŻYWNOŚCI na zajęciach prowadzonych w następujących formach: - wykłady i seminaria - zajęcia laboratoryjne - zajęcia kliniczne - zajęcia terenowe - praktyki zawodowe - Niepełnosprawność narządu słuchu - Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w dużych salach bez nagłośnienia (niebezpieczeństwo wypadku)1.- – - Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)1.- Możliwy problem 
 z odsłuchem w zakładach pracy (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu mowy - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć audytoryjnych2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć laboratoryjnych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- – - Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)2.- Możliwy problem 
 z komunikacją podczas zajęć terenowych (niebezpieczeństwo wypadku)5.- Niepełnosprawność narządu wzroku - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas prezentacji multimedialnych w dużych salach3.- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów podczas pracy w laboratorium (napisy
 na opakowaniach
 z odczynnikami, podziałki
 na szkle laboratoryjnym, odczyty ze sprzętów, wag itp.)4.- – - Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Możliwy problem 
 z dostrzeżeniem szczegółów, bądź
 z przemieszczaniem się (niebezpieczeństwo wypadku).- Inne rodzaje niepełnosprawności - – - – - Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Problemy 
 z przemieszczaniem się.- Uwagi: - 1Wydział posiada przenośne, indywidualne systemy nagłośnieniowe (wzmacniacze sygnału). - 2Pięciu pracowników ukończyło podstawowy kurs PJM. - 3Aule i sale seminaryjne wyposażone są w duże, czytelne ekrany. Jednak odległość od ekranu może być pewnym problemem. - 4Ze względu na charakter kierunku w programie przewidziano dużą ilość zajęć laboratoryjnych. - 5Praktyki zawodowe są obowiązkowym elementem, niezbędnym do zaliczenia studiów. - */Skala możliwych „wyzwań” zależy od stopnia niepełnosprawności studenta oraz zaawansowania jego rehabilitacji - Ewentualne pytania o szczegóły i wszelkie wątpliwości należy kierować do Koordynatora ds. Studentów z Niepełnosprawnością, dr inż. Piotr Sałek; - nr tel.: 22 59 369 99; adres mail: piotr_salek@sggw.sylosoftware.pl